OHJEITA

OHJEITA

Yleisiä ohjeita

Konferenssi järjestetään Zoom-sovelluksen avulla. Linkki/linkit konferenssiin lähetetään rekisteröityneille osallistujille keskiviikkona 12.5.2021. Suosittelemme Zoomin uusimman, päivitetyn version ja työpöytäsovelluksen (tai päivitetyn selaimen) käyttämistä, jotta sovellus toimisi mahdollisimman moitteetta tapahtuman aikana. Tarkistathan myös, että sinulla on hyvä internet-yhteys ja että mikrofonisi ja kaiuttimesi/kuulokkeesi toimivat. Löydät lisätietoa Zoom-sovelluksesta ja sen käyttämisestä täältä: Zoom-ohjeita (englanniksi)  ja UEF Wikissä

Kumpanakin konferenssipäivänä avaamme Zoom-tapaamisen 15 minuuttia ennen ohjelmassa ilmoitettua alkamisaikaa, jotta osallistujilla on hetki aikaa liittyä kokoukseen ja voimme aloittaa varsinaisen ohjelman aikataulun mukaisesti.

Kirjoitathan sekä etu- että sukunimesi, kun liityt kokoukseen. Suosittelemme, että osallistujat pitävät kameransa ja mikrofoninsa pois päältä muiden puheenvuorojen, esimerkiksi muiden esitysten, aikana. Esitysten lopussa voit jättää kysymyksiä chattiin keskusteltavaksi esitelmänpitäjien kanssa.

Konferenssin aikana ilmenevissä teknisissä ongelmissa voit olla myös suoraan yhteydessä Itä-Suomen yliopiston IT Help Desk puh. +358 (0) 294 4 58880 tai servicedesk(at)uef.fi perjantaina klo 8-15.

Ohjeita suullisten esitysten pitäjille

Suullisille esityksille on varattu aikaa yhteensä 25 minuuttia (20 min esitys + 5 min keskustelua). Esitelmien välissä on konferenssiohjelmassa varattuna 5 minuuttia, jolloin osallistujat voivat halutessaan siirtyä toiseen rinnakkaissessioon.

Esityksen aikana voit jakaa näyttöä/tiedostoja omalta koneeltasi. Ohjeita näytön jakamiseen Zoomissa löydät täältä: Näytön jakaminen Zoomissa (englanniksi)
Mikäli esitelmässäsi on ääninäytteitä tai vastaavia, muistathan valita myös tietokoneen äänien jakamisen aloittaessasi näytön jakamisen (“Share computer sound”).

Jokaisella esitelmäsessiolla on oma puheenjohtajansa (löydät heidän nimensä päivitetystä konferenssiohjelmasta), joka auttaa sinua tarvittaessa teknisissä ongelmissa esitelmän aikana, seuraa chattia ja huolehtii ajankäytöstä. Voit halutessasi lähettää järjestäjille kopion valmiista esitelmästäsi, jolloin esitelmäsessiosi puheenjohtaja voi tarvittaessa auttaa sinua esitelmän jakamisessa. Toivomme näitä kopioita viimeistään keskiviikkoon 12.5.2021 mennessä konferenssin sähköpostiin (Linguapeda2021@uef.fi). Poistamme meille lähetetyt kopiot pysyvästi heti konferenssin jälkeen, emmekä jaa niitä eteenpäin.

Mikäli haluat testata konferenssialustaa järjestäjien kanssa ennen konferenssia, olethan yhteydessä Linguapeda2021@uef.fi viimeistään 1.5.2021.

Ohjeita posteriesittäjille

Posterit lisätään konferenssin verkkosivuille salasanalla suojatulle sivulle. Salasanan saavat ainoastaan konferenssiin rekisteröityneet osallistujat. Posterit ovat nähtävillä verkkosivuilla konferenssin ajan.

Suositeltu posterin tiedostomuoto on .jpg (korkealaatuinen kuvatiedosto) tai .pdf. Huomioithan, että posterin tulee olla yhden sivun kokoinen, ja tiedoston maksimikoko on 11 MB.

Pyydämme sinua lähettämään posterisi sähköpostitse (Linguapeda2021@uef.fi) viimeistään keskiviikkona 12.5.2021. Ilmoitathan myös, mikäli posteriasi ei saa lisätä salasanalla suojatulle verkkosivulle.

Postereiden esittely:

Posterisession aluksi (toinen konferenssipäivä) postereiden esittelijöitä pyydetään pitämään 1-2 minuutin mittainen esittelypuhe itsestään ja posteristaan. Tämän jälkeen siirrymme Zoomin alahuoneisiin, joissa osallistujat voivat esittää kysymyksiä postereiden esittelijöille.