Aikaisempia aihepiiriin liittyviä julkaisuja
Aro, M. (2014). Koulutusinflaatio. Koulutusekspansio ja koulutuksen arvo Suomessa 1970–2008 [Educational inflation. The expansion of education and the value of degrees in Finland 1970– 2008]. Turku: University of Turku.
Aro, M. (2014). Koulutusekspansiosta koulutusinflaatioon. [From educational expansion to inflation of education]. Hyvinvointikatsaus 3/2014, s. 2-8.
Haltia, N., Leskinen, L. & Rahiala, E. (2014). Avoimen korkeakoulun opiskelijamuotokuva 2010-luvulla: Opiskelijoiden taustojen, motiivien ja koettujen hyötyjen tarkastelua. Aikuiskasvatus 23 (4), 244-258.
Haltia, N. (2015). Avoimen yliopiston tutkintoväylä koulutuspoliittisessa keskustelussa. Aikuiskasvatus 35 (4), 254-265.
Rinne, R., Haltia, N., Nori, H. & Jauhiainen, A. (2007). Yliopiston porteilla. Aikuiset ja nuoret hakijat ja sisään päässeet 2000-luvun alun Suomessa. Kasvatusalan julkaisuja 36.
Isopahkala-Bouret, U. (2015a) ‘It’s Considered a Second Class Thing’. The Differences in Status between Traditional and Newly Established Higher Education Credentials. Studies in Higher Education 40(7), 1291–1306.
Isopahkala-Bouret, U. (2018). Stratification through a binary degree structure in Finnish higher education. In R. Bloch, A. Mitterle, C. Paradeise & T. Peter (eds.) Universities and the production of Elites: Discourses, Policies, and Strategies of Excellence and Stratification in Higher Education (pp. 83–101). London: Palgrave Macmillan.
Isopahkala-Bouret, U. (2017). Benefits of higher education in mid-life: A life course agency perspective. Journal of Adult and Continuing Education 23(1), 15-31.
Komulainen, Katri, Keskitalo–Foley, Seija, Korhonen, Maija ja Lappalainen, Sirpa (toim.) (2010). Yrittäjyyskasvatus hallintana. Tampere: Vastapaino.
Korhonen, M., Komulainen, K., Räty, H., Mattanen, J. & Hirva, L. (2016). Do ‘good students’ make better entrepreneurs than ‘bad learners’? Ninth-grade pupils’ perceptions of entrepreneurial abilities within the school’s discursive practices. European Journal of Educational Research, 15(2), 175–192.
Korhonen, M. (2012). Entrepreneurship for everyone? Neoliberal governance, educability and social differences in the school’s entrepreneurship education. Publications of the University of Eastern Finland. Dissertations in Education, Humanities, and Theology No 29. University of Eastern Finland, Joensuu.
Nori, H. (2011). Keille yliopiston portit avautuvat? Tutkimus suomalaisiin yliopistoihin ja eri tieteenaloille valikoitumisesta 2000-luvun alussa [For whom will the university gates open? A study of the selection for admission to Finnish universities and fields of study in the beginning of the 21st century]. Turku: University of Turku.
Ojala, K. (2017). Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot työmarkkinoilla ja korkeakoulujärjestelmässä [The university of applied sciences master’s degree in the labor market and higher education]. Turku: University of Turku.
Ojala, K. & Isopahkala-Bouret, U. (2015). Ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon ja maisterin tutkinnon suorittaneet työmarkkinoilla – tutkintojen statuserot, työkokemus ja työtehtävien eriytyminen kilpailuasetelman määrittäjinä. Teoksessa H. Aittola & J. Ursin (toim.) Eriarvoistuva korkeakoulutus? Artikkelikokoelma Korkeakoulututkimuksen XII kansallisesta symposiumista 19.-20.8.2014. Koulutuksen tutkimuslaitos. Jyväskylän yliopisto.
Ojala, K., Isopahkala-Bouret, U. & Haltia, N. (2018). Osaaminen ja kilpailukyky YAMK-tutkinnon suorittaneiden suhteellisen työmarkkina-aseman määrittäjinä. Aikuiskasvatus (painossa).Siivonen, P. (2017). Who is to be positioned as employable? Adult graduates’ educational and working life pathways. In M. Tomlinson & L. Holmes (Eds.), Graduate employability in context (pp. 237–254). London: Palgrave Macmillan.
Siivonen, P., Komulainen, K., Räty, H., Korhonen, M., Kasanen, K. & Rautiainen, R. (2016). Salvation or a Broken Promise? Two adult graduates’ social positioning in education and working life.Scandinavian Journal of Educational Research 60 (1), 110–125.
Siivonen, P. & Isopahkala-Bouret, U. (2016). Adult graduates’ negotiations of age(ing) and employability. Journal of Education and Work 29(3), 352–372.
Siivonen, P. & Brunila, K. (2014). The making of entrepreneurial subjectivity in adult education. Studies in Continuing Education 36 (2),160–172.