Täydennyskoulutus

Logoverkoston yhtenä keskeisenä toimintamuotona on täydennyskoulutusten järjestäminen työelämässä toimiville puheterapeuteille. On käynyt ilmi, että tarve täydennyskoulutukselle on suuri ja koulutuksia kaivataan erityisesti Itä- ja Keski-Suomen alueella.

Suunnittelemme ja pilotoimme täydennyskoulutuksia Euroopan unionin osarahoittamassa (ESR+) MultiLogos-hankkeessa (1.5.2023-30.4.2026) ja koulutukset on suunnattu erityisesti Pohjois-Savon, Pohjois-Karjalan, Etelä-Savon ja Keski-Suomen alueella toimiville puheterapeuteille.

EU:n logo, hankelogo

Ajankohtaista ja katseet tulevaan

Marraskuussa 2023 alkaneen Ohjausosaamista puheterapeuteille –koulutuskokonaisuuden kaksi viimeistä koulutuspäivää pidetään syksyllä 2024. Jos ohjaat työssäsi logopedian opiskelijoita tai olet kiinnostunut harjoittelujen ohjaamisesta tulevaisuudessa, tämä koulutus on sinua varten. Koulutuskokonaisuuden yksittäisiin koulutuspäiviin voi ilmoittautua ilman kokonaisuuden suorittamista.

Muistisairas puheterapiassa -koulutus järjestettiin huhtikuussa 2024. Voit lukea lisää koulutuksen tunnelmista Tapahtumakoosteet-sivulla.

Marraskuussa 2024 alkaa viiden opintopisteen laajuinen Lasten syömisvaikeudet -opintokokonaisuus. Aihetta lähestytään moniammatillisesti, mutta pääpaino on lasten syömisvaikeuksien puheterapeuttisessa arvioinnissa ja kuntoutuksessa. Pääkouluttajana toimii FM, puheterapeutti Elisa Heikkinen (OYS). Koulutus on suunnattu hankealueen puheterapeuteille ja ilmoittautuminen avataan syksyllä.

Keväälle 2025 suunniteltu Lasten puhehäiriöiden arviointi ja kuntoutus –opintojakso on peruttu kouluttajasta johtuvista syistä. Koulutukseen jo ilmoittautuneille lähetetään tiedote asiasta.

Puupalikoista rakennetaan pyramidia yhteistyössä.