Menneet tapahtumat

Tutkijapaneeli 26.9.2023

Keskustelemassa oli neljä tutkijanpolkunsa eri vaiheissa olevaa tutkijaa. Keskustelun aiheina oli oma tutkijan polku, sekä mitä logopediselle tutkimukselle kuuluu ja miltä näyttää tulevaisuus. Tilaisuus oli osa logopedian opiskelijoiden opintoja, mutta paikalla oli myös muita asiasta kiinnostuneita.

Työelämäpaneeli 19.9.2023

Kaikille avoimessa “Logopedian monet kasvot” paneelikeskustelussa eri tahoilla toimivat puheterapeutit kertoivat omasta työstään ja keskustelivat logopedian nykytilasta ja tulevaisuudesta. Tapahtuma oli osa logopedian 1.vuosikurssin opiskelijoijden Logopedian perusteet -kurssia, mutta paikalla oli ilahduttavasti myös paljon muita osallistujia.

Avoin luento 11.9.2023

FT, dosentti Nelly Penttilän luento Yhden puhe pomppii ja toinen puhuu kuin peruna suussa. Katsaus sujuvuuden, ymmärrettävyyden ja prosodian tutkimukseen Suomessa. Mukaansa tempaava luento käsitteli Parkinsonin tautiin, aivovammoihin sekä änkytykseen liittyviä häiriöitä, näkökulmina olivat arviointi, kuntoutus sekä toimintakyky. Lisäksi kuultiin käynnissä olevista tutkimushankkeita (AAVISTUS ja Kuuluva ääni).