Domino

Tällä sivulla esiteltävä dominopeli perustuu yläkoulumatematiikkaan. Kokeile rohkeasti miten pitkälle omat taitosi riittävät! Pelin tarkoituksena on selvittää viimeisen dominolaatan eläinhahmo ja tämän eläinhahmon väri. Ohjeet lyhyesti:

(i) Lataa kysymysarkki joko docx-tiedostona tai pdf-tiedostona (sisältö sama). Kysymyspaperin voi halutessaan myös tulostaa paperille, jolloin kysymykset ovat näppärästi luettavissa koko pelin ajan.
(ii) Pelin aloitusta varten avaa pptx-tiedosto PowerPointin työpöytä tai mobiiliversiolla. Peliä ei valitettavasti voi pelata PowerPointin online-versiolla. Jos pptx-tiedosto avautuu PowerPointin online-versioon, niin tallenna ensin tiedosto omalle koneellesi Tiedosto/File -valikosta, ja avaa sen jälkeen tiedosto PowerPointin työpöytäversiolla.
(iii) Siirry diaesitysnäkymään, klikkaa seuraavaan diaan ja aloita peli​. Ensimmäinen eläinhahmo on pöllö. Etsi pöllöä vastaava kysymys kysymysarkista ja valitse pelilauden sivulla olevista vaihtoehdoista oikea vastaus. Jos valintasi oli oikea, uusi eläinhahmo paljastuu ja pääset etenemän pelissä.
(iv) Paina mieleen viimeisen dominolaatan eläinhahmo ja eläinhahmon väri. Vastaa viimeisen sivun QR-koodin takaa löytyvään kyselyyn.
      

Oletko opettaja ja haluat kokeilla dominoa oman opetusryhmäsi kanssa? Saat käyttöösi dominopelin malliratkaisut ottamalla yhteyttä sähköpostiin janne.grohn@uef.fi.