UEF MOOC – Yhteiskunnallisen vaikuttavuuden arviointi

Sosiaalinen laatu kuvaa niitä keskeisiä hyvinvoinnin prosesseja, jotka tuottavat hyvinvointia ihmisille tasa-arvoisesti ja kestävästi.

UEF MOOC Yhteiskunnallinen vaikuttavuuden arviointi kurssibanneri.

Tämä avoin ja ilmainen verkkokurssi:

1. Esittelee sosiaalisen laadun puitteet ja sosiaalisen laadun keskeiset prosessit, jotka voivat edistää kestävää hyvinvointia.
  2. Esittelee tutkimukseen perustuvan sosiaalisen laadun laskentatyökalun ja näytämme, miten työkalun avulla voidaan arvioida erilaisten hyvinvointia edistävien toimenpiteiden ja politiikkojen säästöpotentiaalia.
  3. Lisäksi käydään läpi, miten laskentatyökalua voidaan käyttää näyttöön perustuvan päätöksenteon tukena.

Kuka tahansa verkkokurssista ja sen sisällöstä kiinnostunut voi suorittaa sen ja saada epävirallisen kurssitodistuksen Itä-Suomen yliopistosta. Jos haluat suoritusmerkinnän ja opintopisteitä (5 op), sinun tulee ilmoittautua Avoimen yliopiston opiskelijaksi Itä-Suomen yliopistoon ja maksaa kurssimaksu (15 €/opintopiste). Tutkinto-opiskelijoille kurssi on maksuton. Tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat opintojaksoille Pepin kautta.

Pääset kurssille DigiCampuksen verkkosivuille:

Kurssi: Yhteiskunnallisen vaikuttavuuden mittaaminen ja arviointi | DigiCampus

DigiCampuksen verkkosivuilla:

• MOOC opiskelijat: Jos et halua kurssista virallisia opintopisteitä niin toimi seuraavasti. Luo DigiCampuksen sivuilla oma käyttäjätunnus, salasana ja anna tarvittavat tietosi. Kun olet luonut tilin, voit siirtyä suoraan kurssisivuille. Voit aloittaa kurssin suorittamisen. Saat kurssista epävirallisen kurssitodistuksen kurssin suoritettuasi.
  • UEF opiskelijat: jos haluat kurssin osaksi opintojasi UEF:ssa niin rekisteröidy kurssille Pepissä, löydän kurssin kurssiavaimen kurssin sivuilta.
  • Avoimen yliopiston opiskelijat: Jos haluat suorittaa kurssin avoimen yliopiston kautta niin sinun tulee ilmoittautua kurssin avoimen yliopiston kautta ja maksaa kurssimaksu. Tämän jälkeen saat ohjeet spostilla kuinka kirjautua kurssille. Kun olet suorittanut kurssin saa virallinen opintosuoritusotteen avoimesta ylipistosta.

Nauti Yhteiskunnallisen vaikuttavuuden arvioinnin -kurssistasi!