Puhujat 2024

Tänä vuonna pääpuhujina ovat Axel Kaehne, Minna Kivipelto, Hanna Tiirinki ja José Luis Fernández

  • Axel Kaehne.

    Axel Kaehne

    Professor

    Edge Hill University, UK

    PhD Axel Kaehne was born in Berlin (Germany) and educated at Free University and Humboldt University. He subsequently studied at Aberdeen University and the University of Wales. He settled in South Wales in 1996 and currently lives in Liverpool. He is Professor of Health Services Research at Edge Hill University Medical School and Editor-in-Chief of the Journal of Integrated Care and the Journal of Health Organization and Management. Axel is also a member of the Advisory Panel of the Leadership Observatory NHS England and a member of the Bevan Funding Committee of Health Service Delivery Research at the National Institute for Health Research (NIHR).

  • Minna Kivipelto.

    Minna Kivipelto

    Työelämäprofessori, johtava tutkija

    Jyväskylän yliopisto/Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

    Minna Kivipelto on työelämäprofessori Jyväskylän yliopistossa ja johtava tutkija Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksella. Hän on tutkinut sosiaalityön vaikuttavuutta, sosiaaliturvaa ja ollut mukana kehittämässä aikuissosiaalityön vaikuttavuuden arviointimittaria (AVAIN). Hän on kiinnostunut siitä, miten vaikuttavuustietoa voidaan hyödyntää hyvinvointialueilla palvelujen kehittämisessä ja johtamisessa. Kivipelto on European Social Services (ESN) Social Services Index (SSI) työryhmän jäsen, jossa tehdään vuosittain maakohtaiset, sosiaaliturvaa koskevat suositukset Euroopan komissiolle.

  • Hanna Tiirinki.

    Hanna Tiirinki

    Dosentti, TtT

    Onnettomuustutkintakeskus (OTKES)/Turun yliopisto

    Hanna Tiirinki on terveystieteiden tohtori ja hyvinvointipalvelujärjestelmän dosentti. Hän työskentelee sosiaali- ja terveydenhuollon turvallisuustutkinnan johtavana tutkijana Onnettomuustutkintakeskuksessa (OTKES) sekä työelämäprofessorina Turun yliopiston sosiaalitieteiden laitoksella. Hänellä on pitkä kokemus sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän käytännön kehittämisestä ja arvioinnista sekä alan tieteellisestä tutkimuksesta painottuen palvelujärjestelmän integraatioon, asiakaslähtöisyyteen, laatuun sekä asiakas- ja potilasturvallisuuteen. Erityisen kiinnostuksen kohteen ovat palvelujärjestelmän erityisominaisuudet, johtaminen, toimintamallit sekä turvallisuuspoikkeamista oppiminen.