Plenary -puhujat

Plenary-puhujat

Jemma Hawkinsin kasvokuva

Jemma Hawkins is a Senior Lecturer at the Centre for the Development and Evaluation of Complex Interventions for Public Health Improvement (DECIPHer) in the School of Social Sciences in Cardiff University. She leads the DECIPHer programme of research and teaching on complex intervention methodology, including leading the Centre’s internationally recognised methodological short course teaching. Her research interests and expertise centre around methods for development and evaluation of complex population health interventions, including trial methods, process evaluation methodology and collaborative and interdisciplinary approaches to intervention design. This includes leading the development of a framework to guide intervention co-production with key stakeholders. Jemma has a particular interest in school and community-based interventions for health improvement, with a focus on physical activity and mental health promotion.

Jemma Hawkins plenary presentation can be viewed from this link untill 18.10.2020.

Kaius Ervastin kasvokuva

Kaijus Ervasti on oikeustieteen tohtori ja dosentti. Hän työskentelee Helsingin yliopistossa, jossa hän on toiminut mm. tutkijana ja tutkimusjohtajana. Hän on toiminut myös arviointineuvoksena lainsäädännön arviointineuvostossa. Ervasti on tehnyt tutkimuksia lainvalmistelun laadusta ja lakien vaikutuksista, konfliktinratkaisusta ja tuomioistuinprosesseista sekä kirjoittanut lukuisia kirjoja. Lisäksi hän on ollut laajasti mukana lainvalmistelun kehittämisessä valtioneuvoston ministeriöissä. Hän on myös kouluttanut lainvalmistelijoita, tuomareita, asianajajia, poliiseja ja virkamiehiä

Kaijus Ervastin plenary-esitys on ladattavissa tästä linkistä. Suullinen esitys on katsottavissa tästä linkistä 18.10.2020 asti. (esitys alkaa diasta nro 4).

Pilvikki Absetzin kasvokuva

Pilvikki Absetz on psykologian tohtori, terveyden edistämisen dosentti Tampereen yliopistossa sekä vieraileva tutkija Itä-Suomen yliopistossa, jossa hän toimi tutkimusjohtajana StopDiabetes-hankkeessa 2016-2019. Tällä hetkellä Pilvikki toimii vapaana tutkijana ja asiantuntijana yrityksensä Collaborative Care Systems Finlandin kautta sekä Provention Oy:n tutkimus- ja kehitysjohtajana. Pilvikillä on yli 20 vuoden kokemus kroonisten sairauksien ehkäisyyn ja omahoitoon liittyvien käyttäytymistieteellisten interventioiden suunnittelusta, implementoinnista ja arvioinnista erilaisissa oikean elämän ympäristöissä kuten terveydenhuollossa, kouluissa ja lähiyhteisöissä niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Hän tekee tutkimusyhteistyötä Australiassa (University of Melbourne, Nossal Institute for Public Health), Intiassa (Sree Chitra Tirunal Institute for Medical Sciences and Technology; National Institute of Epidemiology), Saksassa (University of Konstanz), Ruotsissa (Karolinska Institutet; Uppsala Universitet), Ugandassa (Makerere University) ja Etelä-Afrikassa (University of Western Cape). Tällä hetkellä Pilvikin tärkeimmät yhteistyöprojektit kehittävät ja tutkivat digitaalisten elämäntapainterventioiden sekä vertaistuki-interventioiden implementaatiota, vaikuttavuutta ja skaalautumista. Lisäksi Pilvikki opettaa implementaatiotutkimusta eri yliopistoissa Suomessa ja kansainvälisesti mm. Global Alliance for Chronic Diseases -järjestön kautta.

Pilvikki Absetzin plenary-esitys on katsottavissa tästä linkistä 18.10.2020 asti.