Ohjeet osallistujille ja esiintyjille

Ohjeistus verkkokonferenssin osallistujille

  1. Zoom-linkit eri sessioihin löytyvät ohjelman yhteydestä. Sessioihin kirjautumiseksi tarvitset salasanan, joka lähetetään ilmoittautuneille erikseen.
  2. Saavu ajoissa, noin 5 min ennen alkamisajankohtaa paikalle.
  3. Pidäthän mikrofonisi kiinni. Näin voimme välttää kaiun ja taustahälyn.
  4. Pidäthän kamerasi kiinni.
  5. Puheenvuorojen pitäjät voivat pitää kameran auki.
  6. Voit pyytää puheenvuoroa klikkaamalla Zoom-ohjelmassa näkyvää ”Raise Hand” -painiketta tai voit esittää kysymyksen suoraan kommenttikenttään.
  7. Session puheenjohtaja jakaa puheenvuorot jokaisen esityksen jälkeen.

Suullisen esityksen valmisteluohjeet 

Suullisen esityksen pituus on 10–15 minuuttia. Yhdessä temaattisessa sessiossa on aikaa yhteensä 90 minuuttia, ja vaihteleva määrä esityksiä. Aikaa on varattu myös keskustelulle. Huomioithan, ettet ylitä omaa aikaasi, jotta kaikilla on yhtäläisesti aikaa pitää oma esityksensä. 

Esitystä varten voi valmistella maksimissaan 10 powerpoint-diaa, jotka pitävät sisällään aloitus- ja lopetusdiat. Vältä liian raskaita animaatioita, mutta grafiikan ja kuvioiden käyttö on usein suositeltavampaa kuin isojen taulukoiden käyttö.   

Linkit temaattisten sessioiden Zoom-huoneisiin tulevat päivien internet-sivuille ohjelman yhteyteen. Kun oma esitysvuorosi tulee, voit jakaa esityksen omalta koneelta muiden kuulijoiden näkyville. Testaathan etukäteen, että internet-yhteytesi ja mikrofonisi ovat toimintakunnossa. Pyrimme varautumaan teknisiin ongelmiin ja pyydämme siksi lähettämään esityksen ppt-tiedoston etukäteen järjestelytoimikunnalle 4.10. mennessä tästä linkistä