Toimiiko digitaalinen omahoito? Mitä digimurroksen onnistuminen edellyttää? Kuuntele StopDia- ja Cope-hankkeiden yhteispodcast

Digitalisaatio vaikuttaa monin tavoin terveyskäyttäytymiseemme. Lääkäriajan voi varata kännykkäsovelluksesta tai vaivojaan selvittää chattaamalla lääkärin kanssa verkossa. Oman terveyden seurantaan ja edistämiseen on olemassa lukuisia digisovelluksia.

Mutta miten hyvin terveyden edistämiseen tähtäävät digisovellukset toimivat? Millaisia hyötyjä digisovellusten laajemmalla hyödyntämisellä voidaan saavuttaa, ja mitkä ovat suurimmat haasteet? Näistä aiheista keskustelevat tutkijat Janne Martikainen (Itä-Suomen yliopisto) ja Sari Kujala (Aalto-yliopisto) toimittaja Vilja Rydmanin (Työterveyslaitos) kanssa. Lisäksi Espoon sosiaali- ja terveystoimen kehittämisjohtaja Tuula Heinänen kertoo, millaisia kokemuksia digitalisaation hyödyntämisessä Espoossa on saatu.

Kuuntele podcast: Toimiiko digitaalinen omahoito?

Podcast on julkaistu osana Workcast – Matkalla töihin! -sarjaa, johon osallistuivat Strategisen tutkimuksen neuvoston ohjelmat ”Osaavat työntekijät – Menestyvät työmarkkinat” sekä ”Terveys, hyvinvointi ja elämäntavat”. Sarjassa keskustellaan vuonna 2019 päättyvien hankkeiden tutkimustuloksista tutkijoiden ja päättäjien kesken.

Kuuntele muut podcast-jaksot täältä.

Seuraa meitä:   Twitter Facebook  Youtube