Tavoitteet, aikataulu ja oppimateriaali
Tavoitteet
Uudistukselle asetetut tavoitteet olivat:
- Opettajan yksinpuhelusta ryhmässä oppimiseen
 - Teorialuennot lyhyiksi opetusvideoiksi; oppimisen analytiikkaa tukevia itseopiskelutehtäviä
 - Lähiopetustunnit käytetään case-materiaalin yhteiseen opiskeluun
 - Toisen/kolmannen vuoden opiskelijoista vertaisohjaajia vetämään ryhmätilanteita opettajan kanssa
 - Lopputentin lisäksi itse- ja vertaisarviointitehtäviä.
 

Aikataulu
Ensimmäinen flipattu Markkinoinnin perusteet toteutettiin lukuvuonna 2018-19 näin:

Oppimateriaalit
Kurssin oppimateriaaleina toimivat
- eri teemoja käsittelevät opetusvideot, jotka piti opiskella ennen harjoituksia (Moodle)
 - case-harjoitusten englanninkieliset pohjatekstit, jotka piti opiskella ennen harjoituksia (Moodle)
 - kussakin harjoituksessa yhteisesti tuotetut fläpit/Padlet-seinät (Moodle)
 - kurssikirja (Brassington, F. & Pettitt, S. Essentials of Marketing).
 
Helena Kantanen vastasi opetusvideoista ja Outi-Maaria Palo-oja teki niiden lomaan itseopiskelutehtäviä, jotka voi tehdä vain yhden kerran ja joista sai tenttiin maksimissaan 6 lisäpistettä (maksimipisteet edellyttivät, että 92 % vastattu oikein).
Videolla (kesto 1:10) Outi-Maaria kertoo opetusvideoista ja itseopiskelutehtävistä.

