Tavoitteet, aikataulu ja oppimateriaali
Tavoitteet
Uudistukselle asetetut tavoitteet olivat:
- Opettajan yksinpuhelusta ryhmässä oppimiseen
- Teorialuennot lyhyiksi opetusvideoiksi; oppimisen analytiikkaa tukevia itseopiskelutehtäviä
- Lähiopetustunnit käytetään case-materiaalin yhteiseen opiskeluun
- Toisen/kolmannen vuoden opiskelijoista vertaisohjaajia vetämään ryhmätilanteita opettajan kanssa
- Lopputentin lisäksi itse- ja vertaisarviointitehtäviä.

Aikataulu
Ensimmäinen flipattu Markkinoinnin perusteet toteutettiin lukuvuonna 2018-19 näin:

Oppimateriaalit
Kurssin oppimateriaaleina toimivat
- eri teemoja käsittelevät opetusvideot, jotka piti opiskella ennen harjoituksia (Moodle)
- case-harjoitusten englanninkieliset pohjatekstit, jotka piti opiskella ennen harjoituksia (Moodle)
- kussakin harjoituksessa yhteisesti tuotetut fläpit/Padlet-seinät (Moodle)
- kurssikirja (Brassington, F. & Pettitt, S. Essentials of Marketing).
Helena Kantanen vastasi opetusvideoista ja Outi-Maaria Palo-oja teki niiden lomaan itseopiskelutehtäviä, jotka voi tehdä vain yhden kerran ja joista sai tenttiin maksimissaan 6 lisäpistettä (maksimipisteet edellyttivät, että 92 % vastattu oikein).
Videolla (kesto 1:10) Outi-Maaria kertoo opetusvideoista ja itseopiskelutehtävistä.