Outlook – sähköpostien hallintaa sääntöjen avulla
Tuleeko sinulle säännöllisesti viestejä, jotka ovat vaarassa hukkua Outlookin Inboxiin, mutta joihin sinun olisi hyvä reagoida mahdollisimman nopeasti tai säännöllisesti tiettynä aikana?
Oletko kokeillut näiden viestien hallintaan sääntöjen luomista? Sääntöjen avulla voit siirtää viestit tietyn lähettäjän tai tietyn aiheen peruteella suoraan toiseen kansioon, josta ne on helposti poimittaessa.
Alla on esimerkki minun viidestä tällaisesta ”sääntökansiosta”
MOODLE: OSA 2 ja OSA 1–kansiohin olen ohjannut Moodlesta opiskelijoiden tiettyjen tehtävien palautukset, joihin minun täytyy reagoida nopeasti. Kansioon saapuneiden lukemattomien viestien määrästä näen heti, että osan 2 Moodlessa on 2 tehtävää, jotka odottavat hyväksymistä.
OPETUSAPTEEKKILUPA-kansioon olen ohjannut viestit, jotka tulevat minulle Flow-toiminnon kautta. Tällä hetkellä minulla ei ole yhtään odottavaa käynnistettävää lupaprosessia.
OPETUUTOROINTI-kansioon olen ohjannut Bookings-ohjelman kautta tulevat varausilmoitukset. Yhden opiskelijan varaus on minulta lukematta.
LHA-tuutorit -kansioon olen ohjannut ilmoitukset, jotka saan täytetyistä Forms-lomakkeista. Näihin ilmoituksiin olen jo reagoinut.
Sääntöjen luominen on helppoa! Lue lisää sääntöjen luomisesta täältä.
Vinkin tarjoili Piia